Home Home

Pyzam Glitter Text Maker

Monday, August 17, 2009

BBQ BBJ suatu anjakan paradigma...





Salam sejahtera dan Assalamualaikum..

Batu pahat-Sebuah rumah usang yang dihuni oleh sekeluarga orang kaya dan seorang pelajar fakir miskin telah digemparkan dengan kehadiran 6 orang bang-sawan yang bermurah hati untuk menggegarkan rumah tersebut(rumah ue kayu aw sbb 2 bleh gegar). Pelajar fakir miskin tersebut Afifah Selamat berasa amat terharu sehingga menitiskan air mata (masa ue sedih tengok asap pergi tiggalkan aku..huhuhu..) dengan kedatangan mereka. @#$%^&&*...

Wei cop..cop ko ingat ni buletin utama ke ape ha!!!

K ar ceritanya macam ni.. Hari 2 rumah aku kena ceroboh ngan 5 member bbj dan sorang manusia yang tak tahu malu.. (sedap jer aku mengutuk..) budak yang tak tahu malu ni member klas kitorang yang nakal, gonjeng, x betul, silly, happy go lucky and bla3..
namanye plak Eiyqakadie..

Nak dijadikan cerita pukul 6.30 pagi aku bangun tido bersiap dan bersarapan.. masa tu mak aku pelik jer tengok aku belek2 tepung kastard macam tengok pakwe.. (bukan ape cme aku rasa nak pahamkan cara buat kstard macam blajar bio plak.. pening banget) tp last-last mak aku jgak yang masakkan kastard 2.. huahuahuah... dekat pukul 8 biel datang dengan dihantar ngan ayah kesayangannya... pang2 kopang2... sebab dia sorang jer yang dtg dulu.. terpaksalah tolong aku ngan mak aku uruskan urusan dapur Pukul 9 plak ninin kesayangan aq dtang.. Sempat lagi aku kutuk dia.."rumah 500m pown datang macam siput sedut.." So, seterusnya kerja2 dapur diteruskan sehingga mak aku terpaksa pergi appointment kenduri kat rumah mak cik aku.. (org fofularlah katakan.. fofularlah sangat..)

N then setelah penat berhempas pulas menegangkan urat2 mulut..(tunggu geng lain yang belum sampai.. ngantoookk) wawi pun tiba dengan slumber slunrgernyer.. Aku dgn sifat semulajadiku yang x suka membuang masa (cheh) terus menjerit.. DAH PERGI MASAK SEKARANG... AKU DAH LAPAR TAW AK!!! garangkan aku..hehe3.. mungkin terdetik dalam jiwa suci wawi dan berkata "aku belum sempat duduk lagi. sampainya hatimu pipah!!" yelah, daripada aku biarkan nafsu berat mata menguasai, baik aku sedarkan diorang..

Sejak daripada saat itu dapur aku pun mula sibuk dengan macam2 benda.. ahli bbj and sorang minah sorang 2 pown datang beransur-ansur. bapak aku mengulas yang bukan kuali atau periuk yang berbunyi tapi mulut kitorang yang mengalahkan Pak Aznil ue.. Sebenarnya banyak benda yang aku nak cerita tapi nak benda ni jadi makin panjang pulak.. (memanglah!!)

Dipendekkan cerita kitorng mula jamuan kira-kira pkul 3 petang.. mase 2 ade jugak budak2 yang jakun x pernah panjat pokok.. tapi akhirnya aku pown tumpang dua dua belah kaki jgak ..hahahah..
BBJ girls ngan eiyqakadie(malu aq tengok dye aw)
Budak2 jakon..
Ayam panggang ngan sambal kacang..yummmy
BBJ girls!!.. sowi shida ngah ngorok mse ni..
Our homemade pie...yeah!!
ayam yang dipanggang

Kesimpulannya, kitorang boleh cop aktiviti bbq ni adalah aktiviti yang paling indipendent yang pernah kitorang wat setakat ni.. tepuk ar... bangga aw sekurang2nyer kitorang x menyusahkan mak bapak macam korang.. (ade sikit kot... halal ea mama..)Last kopek aku nak what special tribute skit ntuk semua owg yang telah menjayakan bbq kitorang ni..

1. family aku kerana sudi rumah mereka disepahkan oleh kitorang..
2. pakcik makcik yang jual ayam, tepung, garam, gula, kentang.. kerana supply keperluan kitorang..
3. Ahli bbj..
wani-cleaner profesional
wawi, biel, tayip n nina- tukang masak profesional, tukang potong ayam, tukang bakar, tukang kecoh prof..bla-blabla..
eiyqakadie-tukang bakar profesional merangkap budak paling kecoh..
aku-tukang melantak profesional
shida-tukang ngorok profesional..
4.dan semua orang yang membantu kitorang dari segi mentally, physically, spiritually, walau siapa pown korang.. korang tetap yang pro dalam stiap bidang yang korang ceburi.
5. tak lupa gak korang yang still baca sampai ke perkataan ni walaupun cerita aku ni agak biol sedikit..hehehe..
bye2..
cerita biol yang biase-biase jer daripada fifa_matsuda

No comments:

Post a Comment